Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Arteterapia
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Nauczanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 156-158.
Z wielkim zainteresowaniem zabrałem się do lektury przedłożonej mi do oceny książki, napisanej przez ks. Profesora Czesława Cekierę. Na moje zaciekawienie książką złożyły się dwa powody. Po pierwsze, nazwisko Autora, cieszącego się wielkim autorytetem w środowisku badaczy zajmujących się patologiami społecznymi. Po drugie, w swoich własnych badaniach nad rozwojem człowieka często zastanawiam się nad zagrożeniami rozwojowymi i mechanizmami kształtowania się nietypowych dróg życiowych, a także nad sposobami zapobiegania zmianom w zachowaniu jednostki, niekorzystnym z punktu widzenia jej pomyślnego życia i rozwoju. Podobnie jak Autora ocenianej książki niepokoją mnie nowe i nasilające się zjawiska społeczne związane z uzależnieniem od substancji chemicznych oraz przemocą.Wczytując się w rozważania, moją uwagę zwrócił postulat Autora o przeciwdziałaniu patologii społecznej poprzez wychowanie w duchu powinności i odpowiedzialności. Postulat ten Autor wiąże z przenikającym jego wykłady przekonaniem, że zagrożenia w rozwoju młodych pokoleń tkwią w liberalizacji. Radykalna postać tego poglądu może budzić dyskusję, lecz nie sposób zaprzeczyć, że obserwowane we współczesnym świecie poszerzanie swobody indywidualnej wymaga większej odpowiedzialności od jednostki. Dodałbym do tego, że wymaga się współcześnie od pokoleń większych niż kiedyś zdolności do samoregulacji. - z recenzji prof. dr hab. Janusza Trempały
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17669 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-156.
Autorka (...) zaprezentowała wiele rozmaitych ujęć, z których trzy wybijają się jako znaczące dla podjętej przez nią tematyki "sztuki i resocjalizacji" oraz "kreacji i korekcji". Są to, historycznie rzecz ujmując, koncepcje i hipotezy autorstwa Czesława Czapówa "twórczej samodzielności", Marka Konopczyńskiego "twórczej resocjalizacji" oraz Tomasza Rudowskiego "arteterapii i jej implikacji". W moim przekonaniu uczyniła to kompetentnie, trafnie interpretując tezy wymienionych tu autorów. Na zakończenie przedstawiła zarys własnej koncepcji ukazującej związek procesu resocjalizacji z kształtowaniem dobrostanu psychicznego jednostki.- z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Lesława Pytki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zapobieganie trudnościom w uczeniu się * Implikacje neurodydaktyczne dla edukacji dzieci i młodzieży * Uczniowie o symptomie niedostosowania społecznego * Uwarunkowania i przejawy agresji i przemocy w szkole * Czynniki zewnętrzne decydujące o powodzeniu w nauce szkolnej * Dziecko z ADHD w przedszkolu * Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu * Logopeda radzi - praca nad wymową dziecka * Nauka pisania a trudności w pisaniu - dysgrafia * Trudności w uczeniu się matematyki - jak im zapobiegać? * Wspomaganie rozwoju przyszłego ucznia - propozycje pracy z dzieckiem w oparciu o program autorski * Profilaktyczno-terapeutyczne aspekty metody M. Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17632 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej